Často kladené dotazy

Když přesně vyjde kniha XY?

Přesné datum vydání jednotlivých titulů hodně závisí na mnoha faktorech procesu výroby (viz následující otázka), takže ho často i my sami známe až zhruba dva týdny předem. Jsme rádi, že se na naše novinky těšíte, ale bohužel vám obvykle nemůžeme sdělit bližší informace než plánovaný měsíc vydání.

Jsou knihy v edičním plánu řazeny v pořadí, v jakém vyjdou?

Ne. Plánovaná data vydání se často mění v závislosti na práci překladatelů, redaktorů a autorů obálek i na dostupnosti materiálu a volných termínech v tiskárnách. Platí však, že všechny položky v edičním plánu se snažíme vměstnat do příštích 12 měsíců.

Právě vyšel originál, kdy bude překlad?

Samotný překlad trvá několik měsíců, pak kniha musí projít ještě redakcí, sazbou a nakonec tiskem. Celý proces trvá odhadem asi půl roku, ale liší se případ od případu – někdy to zvládneme rychleji, jindy si dáváme trochu načas. Pokud originál právě vyšel, přesný termín vydání překladu zatím téměř jistě neznáme.

Vyjde kniha XY, i když není v edičním plánu?

Pokud se jedná o nějakého našeho autora nebo sérii, je to pravděpodobné. Jednotlivé tituly do edičního plánu přidáváme až ve chvíli, kdy na ně máme podepsanou smlouvu a kdy předpokládáme, že je stihneme vydat v příštích 12 měsících.

Kdy vyjde e-kniha a kde si ji mohu koupit?

E-kniha od každé novinky obvykle vychází do týdne po vydání tištěné verze. Koupit si ji můžete na Palmknihy.cz nebo na eReading.cz, postupně své knihy přidáváme i na iTunes a Google Play. Výjimkou jsou velké obrazové publikace (např. Warcraft – Kroniky), které elektronickou verzi nemají.

V jakém jazyce kniha vyjde?

Vydáváme pouze knihy v češtině.

Proč nepokračujete v sérii XY?

Pokud jsme poslední díl vydali už před nějakou dobou a další není v edičním plánu, je pravděpodobné, že jsme sérii ukončili z důvodu špatných prodejů a malého zájmu ze strany čtenářů. Faktorem bývá i šíření pirátských kopií na internetu.

Plánujete dotisk knihy XY?

Pravděpodobně ne, tituly dotiskujeme pouze zřídka a jedná se většinou o populární série, jako je Assassin’s Creed, vybrané Warcrafty nebo např. Příhraničí od Pavla Korněva. Tituly od R. A. Salvatora (potažmo Forgotten Realms obecně) a Patricie Briggsové dotiskovat neplánujeme.

Budete vydávat i jiné série autorů XY?

Odpověď se liší autor od autora. U úspěšných autorů, o které se nedělíme s jiným nakladatelem, obvykle uvažujeme o dalších sériích. Dáváme ale přednost tomu, abychom vždy nejdřív vydali aktuální sérii kompletně, než se pustíme do další.

Nechcete vydávat knihu/sérii XY?

Pokud máte nějaký zajímavý tip, rádi ho prověříme. Často se ale stává, že už si danou knihu nebo autora vyhlédl jiný nakladatel.

Budete své tituly vydávat i jako audioknihy?

Tituly, které už jsme vydali, určitě audioknihy mít nebudou. U titulů plánovaných do budoucna zatím výrobu audioknih zvažujeme.

Co to znamená, když je kniha „na dotaz“? Můžu si takovou knihu přidat do objednávky?

Tituly vedené jako „na dotaz“ už nemáme skladem k běžnému prodeji a nelze je proto přidat do košíku. Je ale možné, že nám zbývají mírně poškozené poslední kusy nebo že se v nejbližší době plánuje dotisk. Pokud máte o takovou knihu zájem, napište nám prosím e-mail nebo zprávu na chat a my vám dáme vědět, jaká je situace u konkrétního titulu.

Máte stejný titul v různých vazbách?

FANTOM Print tiskne všechny své tituly vždy jen v jedné verzi – buď vázané, nebo brožované.

Co je to dotisk?

Některé knihy v naší nabídce jsou označené jako dotisky. Jedná se o druhý (třetí, čtvrtý) náklad titulu poté, co se první várka vyprodala. Zatímco různá vydání stejné knihy se mohou lišit např. formátem, vazbou nebo i překladem, dotisky jsou ve všech směrech totožné se svým původním vydáním, včetně ISBN.

Můžete mi dotisknout 1 kus knihy?

Ne, to bohužel není možné – technologie tiskáren, se kterými spolupracujeme, to neumožňuje.

Co mám dělat, když mi v objednané knize chybí stránky?

Pokud jsme vám omylem poslali tiskový defekt (chybějící nebo obráceně všité stránky apod.), napište nám e-mail nebo na chat a vadný kus vám obratem nahradíme novým.

Můžete mi objednat knihy z vaší nabídky v originále?

Nabízíme pouze knihy v češtině.

Mají vaše prodejny i antikvariát, nebo nabízíte jen nové knihy?

Knihy v antikvárním stavu neprodáváme, míváme ale omezenou nabídku mírně poškozených kusů (se zažloutlými stránkami, natrženým přebalem apod.), které zájemcům nabízíme se slevou. Na jejich aktuální nabídku se můžete podívat v sekci Vráceno.

Můžu si předobjednat knihu?

U vybraných titulů spouštíme předobjednávky v řádu týdnů před jejich vydáním. Takové tituly lze předobjednat přímo tady na stránce obvyklým způsobem.

Proč mi nejde objednávku na Slovensko zaplatit převodem?

Objednávky na Slovensko zasíláme na dobírku nebo můžete využít platební bránu. Klasický převod je zatížen moc velkým poplatkem.

Chci si objednat knihy na Slovensko, můžu platit v eurech?

Ano. Knihy posíláme na dobírku kurýrní službou, takže i když je objednávka v českých korunách, kurýr vám automaticky převede částku na eura podle aktuálního kurzu v den doručení.

Proč moje objednávka ještě neodešla?

U každé objednávky trvá obvykle 1-2 pracovní dny, než ji potvrdíme, nachystáme a odešleme. V případě platby převodem nejprve čekáme, až se částka připíše na náš účet. Pokud platba přišla a/nebo se stav objednávky změnil na „připraveno k odeslání“ před více než dvěma dny, je možné, že jsme zjistili, že je některý kus poškozený a musíme ho nahradit kusem z externího skladu. V takovém případě vám ale vždycky dáme vědět e-mailem.

Kdy mi přijde zásilka s objednávkou a jak ji můžu sledovat?

Ve chvíli, kdy zásilku předáme dopravci, už bohužel na rychlost doručení nemáme vliv. Zásilka je ale obvykle doručována druhý pracovní den. Sledovat ji můžete na stránkách příslušného dopravce (portál PPL, popř. služba Track & Trace na webu České pošty) pod číslem, které vám pošleme v potvrzení o tom, že jsme objednávku odeslali.

Proč trvá potvrzení o nachystání objednávky k osobnímu odběru tak dlouho?

Nejčastějším důvodem je to, že čekáme na připsání částky na účet (pokud jste objednávku platili převodem) nebo na dodání zboží z našeho externího skladu.

Můžu si přijít na prodejnu pro objednávku, když ji ještě nemám potvrzenou?

Je možné, že knihy, které máte objednané, jsou skladem na prodejně. Pokud vám ale ještě nepřišlo potvrzení o připravené objednávce a vy si ji i tak přijdete vyzvednout, nemůžeme garantovat, že bude k dispozici všechno.

Můžu při osobním odběru na prodejně platit kartou?

Ano, na všech našich prodejnách lze platit kartou.

Objednávám knihy pro knihovnu, můžu dostat na tituly větší slevu?

Ano, knihovnám standardně dáváme na naše tituly slevu 40 % s možností uhradit fakturu převodem až po dodání zboží. Objednávku lze vyřídit pomocí našeho systému, popř. na adrese poradime@fantomprint.cz.

Poskytujete sponzorské dary?

Poskytujeme dary v podobě knih fyzickým i právnickým osobám, a to prostřednictvím darovací smlouvy. Pro bližší informace se prosím obracejte na poradime@fantomprint.cz.

Mám napsanou knihu a chci ji vydat, můžu vám ji poslat k posouzení?

Texty přijímáme a posuzujeme, berte ale prosím na vědomí, že naše redakce je vytížená a posouzení někdy může trvat týdny či dokonce měsíce.

Hledáte překladatele/korektory/grafiky?

Vždycky vítáme nové nabídky spolupráce, takže se určitě ozvěte!

 

Zpět na Homepage

Odeslat článek známému   Vytisknout